Poštovani roditelji,
polazak u školu vrlo je značajan događaj za dijete. O prvom dojmu djeteta i škole ovisi uspješnost njegovog cijelog daljnjeg školovanja pa se može smatrati i ključnim trenutkom za daljnji životni put djeteta.
Polaskom djeteta u školu, njegova iskustava se šire, a aktivnost igre više nije dominantna. Učenje postaje njegova temeljna aktivnost. Dijete će napredovati u školi i lijepo će se osjećati u društvu svojih vršnjaka ako se putem Vašega pristupa kod njega razvija pozitivan odnos prema školi, obvezama koje ga čekaju, nastavnicima i prijateljima.
U nastavku možete preuzeti korisne materijale koji mogu olakšati pripremu za polazak Vašeg djeteta u prvi razred
"Što bi htio biti kad odrasteš?" ili "Što bi željela raditi kad budeš velika?" Pitanja su iz kojih djeca mogu saznati da će nešto postati i da sama mogu izabrati što. Razmišljanje o zanimanjima, odabir škole, poslovi kojima se počinjemo baviti - sve to ulazi u profesionalni razvoj. Profesionalni razvoj ne prestaje odabirom zanimanja; on se nastavlja kako se razvijamo i mijenjamo, kako se razvija i mijenja svijet oko nas. Stoga se može reći da profesionalni razvoj traje cijeloga života. Na profesionalni razvoj pojedinca utječu roditelji, obitelj, prijatelji, škola, kulturno okruženje, specifičnosti regije stanovanja.
Profesionalno informiranje i savjetovanje aktivno usmjerava učenike u njihovu profesionalnom razvoju. Educirani stručnjaci mogu pomoæi učenicima da što bolje, zrelije i kvalitetnije prihvate važnost planiranja i usmjeravanja vlastite karijere i budućnosti. Školski program profesionalnog razvoja takoðer je jedan od takvih pristupa. Više o odabiru zanimanja i profesionalnom usmjeravanju možete pročitati u priručniku klikom na link ispod.
Za detaljnije informiranje o tome koje poslove uključuje pojedino zanimanje pogledaj katalog zanimanja klikom na link ovdje.
Za pomoć pri odabiru zanimanja možeš riješiti upitnik „moj izbor“ klikom na link ovdje.
Prirucnik - Osnazivanje obitelji i djece s teskocama u razvoju.pdf
Prirucnik - disleksija i disgrafija.pdf
Savjeti za roditelje djece s disleksijom.pdf
Strategije za poboljsanje koncentracije kod djeteta.pdf
Sedam mitova o specificnim poteskocama ucenja.pdf
Specifcne smetnje u ucenju - vodic za roditelje i ucitelje-pdf.pdf
Logopedske vjezbe za razvoj govora.docx
Postoje mnoge tehnike i načini koji se mogu upotrijebiti u odgoju kako bi djeca naučila razlikovati ispravno od pogrešnog i donositi pametne i mudre odluke. Najmoćniji, najsnažniji način koji se uči djecu da se primjereno ponašaju su nagrade. Nagrade kao pohvala, nježan dodir, privilegije i sl. pokazuju djeci da se uvažavaju njihovi napori i pokušaji, pomažu u razvijanju djetetovog samopouzdanja, dobre slike o sebi, pokazuju da su oni i to što rade važni. Djeca će učini više zbog nagrade nego što će nešto izbjegavati od straha od kazne. Najveća nagrada djetetu je pohvala. Važno je upotrebljavati pohvale za njih kao osobe (volim te, divna si kćer) i pohvale za ono što rade (super si obojao crtež, oprao auto, spremio sobu, obukao cipele itd.)
Zašto reći NE batinama?
- Uče djecu da je u redu tući druge kad smo ljuti,
- Uče da je u redu tući one koje volimo,
- Uče da je u redu nasiljem rješavati probleme,
- Uče strahu i osveti,
- Mogu ozlijediti djecu,
- U nedostatku pažnje djeci služe kao negativan način pridobivanja pažnje,
- Kažnjavaju ne poželjno, ali ne uče poželjnom ponašanju.
Više pročitajte u priručniku (dostupan klikom na link ispod).
Kao roditelji svaki dan ste suočeni sa mnoštvom različitih faza u ponašanju djeteta. Napadi bijesa, ljutito stupanje, lupanje vratima, vika ili kod starije djece tišina, sve to se može izmijeniti u nekoliko minuta. Pomoći djeci da se nose sa svojim emocijama dio je svakodnevne uloge roditelja. Zapravo reguliranje emocija je esencijalno ukoliko želite da se vaše dijete osjeća dobro. Kao roditelj možete ih naučiti da se nose s emocijama na način koji evaluira njihove osjećaje, a ujedno priprema djecu za intenzivnu interakciju sa svijetom. Savjete kako pomoći djetetu koje ima agresivne ispade možete pronaći klikom na sadržaje ispod.
Zlostavljanje među vršnjacima u školi postaje sve učestalija pojava u školskim klupama. Ponekad je neprimjetno prisutno jer dijete vlastito zlostavljanje doživljava kao osobnu sramotu te o tome ne želi otvoreno govoriti. Stoga ga ponekad nije lako otkriti, ali suptilni znakovi u ponašanju ipak postoje te ih je moguće na vrijeme detektirati.
Što učiniti u slučaju zlostavljanja u školi? Kako postupiti? Kako pomoći djetetu? Kako se obraniti i kome se obratiti?
Odgovore na navedena pitanja možete pronaći u priručniku ispod.
Zlostavljanje u skoli prirucnik za roditelje.pdf
Prirucnik-vrsnjacko-nasilje-pdf.pdf
Medijska pismenost olakšava usvajanje navika preispitivanja medijskih sadržaja i vještina izražavanja potrebnih za kritičko razmišljanje. Ona danas predstavlja obrazovanje za život, humanističke vrijednosti, aktivno građanstvo i odgovorne medijske prakse. Više informacija i materijala za upućivanje mladih u medije možete pronači klikom na link ovdje.
U svijetu moderne tehnologije izloženost nasilju putem interneta među djecom postaje učestali i sve više izraženi problem. Vršnjačko nasilje putem interneta namjeran je pokušaj nanošenja štete vršnjaku ili vršnjacima putem manipulacije odnosa s drugima koristeći se mobitelom, računalom ili drugim uređajem koji omogućuje pristup internetu. Korisne materijale, savjete i radionice u svrhu prevencije internet nasilja možete preuzeti putem klika na priručnik koji je dostupan u privitku.
Djeca-i-mediji-knjizica medijska pismenost.pdf
Prirucnik za prevenciju nasilja preko interneta.pdf
sigurnije na internetu.pdf
Digitalni mediji i mentalno zdravlje.pdf
Kako se zastititi u svijetu interneta i mobilnih telefona 1.pdf
Kako se zastititi u svijetu interneta i mobilnih telefona 2.pdf
Kako se zastititi u svijetu interneta i mobilnih telefona 3.pdf
Kako se zastititi u svijetu interneta i mobilnih telefona 4.pdf
Kako se zastititi u svijetu interneta i mobilnih telefona 5.pdf
Pisanje domaćih zadaća je čest uzrok neslaganju između djece i roditelja. Djeca tu aktivnost često ne vole i izbjegavaju je. Jako ih je važno, od početka školovanja, navikavati da je to njihova obveza i da je moraju redovito i kvalitetno izvršavati, pa i onda kada im se ne da.
Djetetu kojemu je to potrebno, svakako treba pomoći u pisanju domaćih zadaća, ali na način da mu se objasni ono što mu nije jasno, ukaže na pogreške i potakne ga da ih samo ispravi. Nikako nemojte umjesto njega rješavati zadatke jer mu time šaljete poruku da to ono samo ne može i navikavate ga da netko drugi radi umjesto njega.
Radne navike razvijaju se postupno tijekom dugog perioda odrastanja. Usvajanje radnih navika počinje već samim djetetovim rođenjem. Pružanje adekvatne njege i osiguravanje životnih uvjeta koji prate određeni ritam poput hranjenja, spavanja i kupanja odvijaju se u približno istim vremenskim intervalima oblikujući dnevni raspored.
Mnogi uspješni znanstvenici, umjetnici, sportaši ističu da životne rezultate zahvaljuju prvenstveno upornome radu, a manje nasljednim osobinama (talentu, intelektualnim sposobnostima, tjelesnim predispozicijama itd.). Stoga je moguće zaključiti da su pravovremeno i ispravno razvijene radne navike preduvjet uspješnoga napredovanja djeteta u životu.
Pri razvijanju radnih navika izrazito je važan osjećaj dobrovoljnosti, a ne prisile. To je proces koji se odvija postupno i radne obveze koje dijete usvaja i preuzima stječu se putem igre, strpljivo i dosljedno. U zahtjevima prema djetetu nužno je biti odmjeren i prilagoditi zahtjeve uzrastu i mogućnostima djeteta. Strpljenje i dosljednost u zahtjevima ključni su kod njihovog izvršavanja. Odrasli u svojim nastojanjima i zahtjevima često griješe jer nisu dosljedni i dovoljno strpljivi. Ukoliko primjerice zahtijevamo da dijete pospremi svoje igračke u kutiju, tada tom zahtjevu moramo biti dosljedni svakodnevno, a ne samo povremeno kad se nama to čini zgodno. Ponekad nemamo dovoljno vremena pa to učinimo umjesto njega. U tom postupku se krije temelj problema za kasnije izbjegavanje izvršavanja obveza, a što za posljedicu ima i poteškoće u razvijanju radnih navika za obavljanje školskih obveza.
Čitanjem se između djece i odraslih stvara posebna emocionalna veza koja utječe na razvoj osjećaja povjerenja i sigurnosti. Postoje brojne prednosti čitanja djetetu na glas kojima se aktivno razvija njegov vokabular, koncentracija, mašta, suosjećanje itd. Više o tome možete pročitati klikom na link ispod.
U knjizi Bajke koje pomažu djeci možete pronaći zanimljive priče koje nose odgojne poruke o tome kako pomoći djeci u svakodenvnim situacijama, emocionalnom i intelektualnom sazrijevanju i rastu.
Citanje prije spavanja - sigurna luka od strahova.pdf
Bajke koje pomazu djeci.pdf
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |